Prieskumy verejnej mienky
VÝBER METODIKY
1/DOTAZNÍKOVÝ
- Prieskum zabezpečený zberom dát pomocou dotazníkov s ľubovoľným počtom otázok – otvorenými aj zatvorenými.
- Zber dát zadaný klientom – celoplošne, alebo vo vybraných lokalitách na určenej reprezentatívnej vzorke, v zadefinovanom čase.
2/ DOTAZNÍKOVÝ „BLESKOVÝ“
- Zber dát vo vybranej lokalite, zabezpečený viacerými anketármi. Dotazníky s maximálnym počtom otázok 5. Otázky uzatvorené.
3/ INTERVIEW
- Zber dát formou skupinového rozhovoru vedeného sociológom, alebo psychológom. Dotazník obsahuje otvorené aj uzatvorené otázky. Reprezentatívna vzorka je skupina 10 osôb v zastúpení 6 žien 4 muži vek od 15 do 60 rokov. Ak nie je zadané inak. Psychológ, resp. sociológ moderuje Interview, ktoré sa nahráva na video záznam. V prieskume sa vyhodnocujú súčasne odpovede z dotazníkov a správanie skupiny.
- Prieskum sa obyčajne realizuje v krajských mestách.
- Podmienky sa upravujú na základe požiadaviek klienta.
1/ FACE to FACE
- Prieskum sa realizuje osobným stretnutím anketára s interviewovaným. Rozhovor prebieha na základe vopred stanovených podmienok. Interviewovaný odpovedá na otázky podľa vlastného názoru a vlastnými slovami. Nesmú mu byť podsúvané odpovede. Rozhovor FACE to FACE sa nahráva na diktafón, prípade na video záznam.
- Vyhodnocuje sa a spracováva záznam, odpovede a reakcie dotazovaného.